Normand Briere
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/*
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz>
 *
 * Bullet Continuous Collision Detection and Physics Library
 * Copyright (c) 2003-2008 Erwin Coumans  http://www.bulletphysics.com/
 *
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 * 
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 * freely, subject to the following restrictions:
 * 
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 *    claim that you wrote the original software. If you use this software
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 *    appreciated but is not required.
 * 2. Altered source versions must be plainly marked as such, and must not be
 *    misrepresented as being the original software.
 * 3. This notice may not be removed or altered from any source distribution.
 */
 
package com.bulletphysics.collision.shapes;
 
import com.bulletphysics.collision.broadphase.BroadphaseNativeType;
import com.bulletphysics.linearmath.MatrixUtil;
import com.bulletphysics.linearmath.Transform;
import cz.advel.stack.Stack;
import javax.vecmath.Vector3f;
 
/**
 * MinkowskiSumShape is only for advanced users. This shape represents implicit
 * based minkowski sum of two convex implicit shapes.
 * 
 * @author jezek2
 */
public class MinkowskiSumShape extends ConvexInternalShape {
 
   private final Transform transA = new Transform();
   private final Transform transB = new Transform();
   private ConvexShape shapeA;
   private ConvexShape shapeB;
 
   public MinkowskiSumShape(ConvexShape shapeA, ConvexShape shapeB) {
       this.shapeA = shapeA;
       this.shapeB = shapeB;
       this.transA.setIdentity();
       this.transB.setIdentity();
   }
   
   @Override
   public Vector3f localGetSupportingVertexWithoutMargin(Vector3f vec, Vector3f out) {
       Vector3f tmp = Stack.alloc(Vector3f.class);
       Vector3f supVertexA = Stack.alloc(Vector3f.class);
       Vector3f supVertexB = Stack.alloc(Vector3f.class);
 
       // btVector3 supVertexA = m_transA(m_shapeA->localGetSupportingVertexWithoutMargin(-vec*m_transA.getBasis()));
       tmp.negate(vec);
       MatrixUtil.transposeTransform(tmp, tmp, transA.basis);
       shapeA.localGetSupportingVertexWithoutMargin(tmp, supVertexA);
       transA.transform(supVertexA);
 
       // btVector3 supVertexB = m_transB(m_shapeB->localGetSupportingVertexWithoutMargin(vec*m_transB.getBasis()));
       MatrixUtil.transposeTransform(tmp, vec, transB.basis);
       shapeB.localGetSupportingVertexWithoutMargin(tmp, supVertexB);
       transB.transform(supVertexB);
 
       //return supVertexA - supVertexB;
       out.sub(supVertexA, supVertexB);
       return out;
   }
 
   @Override
   public void batchedUnitVectorGetSupportingVertexWithoutMargin(Vector3f[] vectors, Vector3f[] supportVerticesOut, int numVectors) {
       //todo: could make recursive use of batching. probably this shape is not used frequently.
       for (int i = 0; i < numVectors; i++) {
           localGetSupportingVertexWithoutMargin(vectors[i], supportVerticesOut[i]);
       }
   }
 
   @Override
   public void getAabb(Transform t, Vector3f aabbMin, Vector3f aabbMax) {
       throw new UnsupportedOperationException("Not supported yet.");
   }
 
   @Override
   public BroadphaseNativeType getShapeType() {
       return BroadphaseNativeType.MINKOWSKI_SUM_SHAPE_PROXYTYPE;
   }
 
   @Override
   public void calculateLocalInertia(float mass, Vector3f inertia) {
       assert (false);
       inertia.set(0, 0, 0);
   }
 
   @Override
   public String getName() {
       return "MinkowskiSum";
   }
   
   @Override
   public float getMargin() {
       return shapeA.getMargin() + shapeB.getMargin();
   }
 
   public void setTransformA(Transform transA) {
       this.transA.set(transA);
   }
 
   public void setTransformB(Transform transB) {
       this.transB.set(transB);
   }
 
   public void getTransformA(Transform dest) {
       dest.set(transA);
   }
 
   public void getTransformB(Transform dest) {
       dest.set(transB);
   }
 
}