Normand Briere
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/*
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz>
 *
 * This source file is part of GIMPACT Library.
 *
 * For the latest info, see http://gimpact.sourceforge.net/
 *
 * Copyright (c) 2007 Francisco Leon Najera. C.C. 80087371.
 * email: projectileman@yahoo.com
 *
 * This software is provided 'as-is', without any express or implied warranty.
 * In no event will the authors be held liable for any damages arising from
 * the use of this software.
 * 
 * Permission is granted to anyone to use this software for any purpose, 
 * including commercial applications, and to alter it and redistribute it
 * freely, subject to the following restrictions:
 * 
 * 1. The origin of this software must not be misrepresented; you must not
 *    claim that you wrote the original software. If you use this software
 *    in a product, an acknowledgment in the product documentation would be
 *    appreciated but is not required.
 * 2. Altered source versions must be plainly marked as such, and must not be
 *    misrepresented as being the original software.
 * 3. This notice may not be removed or altered from any source distribution.
 */
 
package com.bulletphysics.extras.gimpact;
 
import com.bulletphysics.collision.shapes.CollisionShape;
import com.bulletphysics.collision.shapes.StridingMeshInterface;
import com.bulletphysics.collision.shapes.TriangleCallback;
import com.bulletphysics.extras.gimpact.BoxCollision.AABB;
import com.bulletphysics.linearmath.Transform;
import com.bulletphysics.util.IntArrayList;
import cz.advel.stack.Stack;
import javax.vecmath.Vector3f;
 
/**
 * This class manages a sub part of a mesh supplied by the StridingMeshInterface interface.<p>
 * 
 * - Simply create this shape by passing the StridingMeshInterface to the constructor
 *   GImpactMeshShapePart, then you must call updateBound() after creating the mesh<br>
 * - When making operations with this shape, you must call <b>lock</b> before accessing
 *   to the trimesh primitives, and then call <b>unlock</b><br>
 * - You can handle deformable meshes with this shape, by calling postUpdate() every time
 *   when changing the mesh vertices.
 * 
 * @author jezek2
 */
public class GImpactMeshShapePart extends GImpactShapeInterface {
 
   TrimeshPrimitiveManager primitive_manager = new TrimeshPrimitiveManager();
   
   private final IntArrayList collided = new IntArrayList();
   
   public GImpactMeshShapePart() {
       box_set.setPrimitiveManager(primitive_manager);
   }
 
   public GImpactMeshShapePart(StridingMeshInterface meshInterface, int part) {
       primitive_manager.meshInterface = meshInterface;
       primitive_manager.part = part;
       box_set.setPrimitiveManager(primitive_manager);
   }
 
   @Override
   public boolean childrenHasTransform() {
       return false;
   }
 
   @Override
   public void lockChildShapes() {
       TrimeshPrimitiveManager dummymanager = (TrimeshPrimitiveManager) box_set.getPrimitiveManager();
       dummymanager.lock();
   }
 
   @Override
   public void unlockChildShapes() {
       TrimeshPrimitiveManager dummymanager = (TrimeshPrimitiveManager) box_set.getPrimitiveManager();
       dummymanager.unlock();
   }
 
   @Override
   public int getNumChildShapes() {
       return primitive_manager.get_primitive_count();
   }
 
   @Override
   public CollisionShape getChildShape(int index) {
       assert (false);
       return null;
   }
 
   @Override
   public Transform getChildTransform(int index) {
       assert (false);
       return null;
   }
 
   @Override
   public void setChildTransform(int index, Transform transform) {
       assert (false);
   }
 
   @Override
   PrimitiveManagerBase getPrimitiveManager() {
       return primitive_manager;
   }
   
   TrimeshPrimitiveManager getTrimeshPrimitiveManager() {
       return primitive_manager;
   }
 
   @Override
   public void calculateLocalInertia(float mass, Vector3f inertia) {
       lockChildShapes();
       
       //#define CALC_EXACT_INERTIA 1
       //#ifdef CALC_EXACT_INERTIA
       inertia.set(0f, 0f, 0f);
 
       int i = getVertexCount();
       float pointmass = mass / (float)i;
 
       Vector3f pointintertia = Stack.alloc(Vector3f.class);
 
       while ((i--) != 0) {
           getVertex(i, pointintertia);
           GImpactMassUtil.get_point_inertia(pointintertia, pointmass, pointintertia);
           inertia.add(pointintertia);
       }
 
       //#else
       //
       //// Calc box inertia
       //
       //float lx= localAABB.max.x - localAABB.min.x;
       //float ly= localAABB.max.y - localAABB.min.y;
       //float lz= localAABB.max.z - localAABB.min.z;
       //float x2 = lx*lx;
       //float y2 = ly*ly;
       //float z2 = lz*lz;
       //float scaledmass = mass * 0.08333333f;
       //
       //inertia.set(y2+z2,x2+z2,x2+y2);
       //inertia.scale(scaledmass);
       //
       //#endif
       unlockChildShapes();
   }
 
   @Override
   public String getName() {
       return "GImpactMeshShapePart";
   }
   
   @Override
   ShapeType getGImpactShapeType() {
       return ShapeType.TRIMESH_SHAPE_PART;
   }
 
   @Override
   public boolean needsRetrieveTriangles() {
       return true;
   }
 
   @Override
   public boolean needsRetrieveTetrahedrons() {
       return false;
   }
 
   @Override
   public void getBulletTriangle(int prim_index, TriangleShapeEx triangle) {
       primitive_manager.get_bullet_triangle(prim_index, triangle);
   }
 
   @Override
   void getBulletTetrahedron( int prim_index, TetrahedronShapeEx tetrahedron) {
       assert (false);
   }
 
   public int getVertexCount() {
       return primitive_manager.get_vertex_count();
   }
 
   public void getVertex(int vertex_index, Vector3f vertex) {
       primitive_manager.get_vertex(vertex_index, vertex);
   }
 
   @Override
   public void setMargin(float margin) {
       primitive_manager.margin = margin;
       postUpdate();
   }
 
   @Override
   public float getMargin() {
       return primitive_manager.margin;
   }
 
   @Override
   public void setLocalScaling(Vector3f scaling) {
       primitive_manager.scale.set(scaling);
       postUpdate();
   }
 
   @Override
   public Vector3f getLocalScaling(Vector3f out) {
       out.set(primitive_manager.scale);
       return out;
   }
 
   public int getPart() {
       return primitive_manager.part;
   }
 
   @Override
   public void processAllTriangles(TriangleCallback callback, Vector3f aabbMin, Vector3f aabbMax) {
       lockChildShapes();
       AABB box = Stack.alloc(AABB.class);
       box.min.set(aabbMin);
       box.max.set(aabbMax);
 
       collided.clear();
       box_set.boxQuery(box, collided);
 
       if (collided.size() == 0) {
           unlockChildShapes();
           return;
       }
 
       int part = getPart();
       PrimitiveTriangle triangle = Stack.alloc(PrimitiveTriangle.class);
       int i = collided.size();
       while ((i--) != 0) {
           getPrimitiveTriangle(collided.get(i), triangle);
           callback.processTriangle(triangle.vertices, part, collided.get(i));
       }
       unlockChildShapes();
   }
   
}