Normand Briere
2018-07-03 02e145cb923d601395acc7f15ae9e13f85ef2fbb
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
/*
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz>
 *
 * Bullet Continuous Collision Detection and Physics Library
 * Copyright (c) 2003-2008 Erwin Coumans  http://www.bulletphysics.com/
 *
 * This software is provided 'as-is', without any express or implied warranty.
 * In no event will the authors be held liable for any damages arising from
 * the use of this software.
 * 
 * Permission is granted to anyone to use this software for any purpose, 
 * including commercial applications, and to alter it and redistribute it
 * freely, subject to the following restrictions:
 * 
 * 1. The origin of this software must not be misrepresented; you must not
 *    claim that you wrote the original software. If you use this software
 *    in a product, an acknowledgment in the product documentation would be
 *    appreciated but is not required.
 * 2. Altered source versions must be plainly marked as such, and must not be
 *    misrepresented as being the original software.
 * 3. This notice may not be removed or altered from any source distribution.
 */
 
/***************************************************************************************************
**
** Real-Time Hierarchical Profiling for Game Programming Gems 3
**
** by Greg Hjelstrom & Byon Garrabrant
**
***************************************************************************************************/
 
package com.bulletphysics.linearmath;
 
import com.bulletphysics.BulletStats;
 
/**
 * A node in the Profile Hierarchy Tree.
 * 
 * @author jezek2
 */
class CProfileNode {
 
   protected String name;
   protected int totalCalls;
   protected float totalTime;
   protected long startTime;
   protected int recursionCounter;
   
   protected CProfileNode parent;
   protected CProfileNode child;
   protected CProfileNode sibling;
 
   public CProfileNode(String name, CProfileNode parent) {
       this.name = name;
       this.totalCalls = 0;
       this.totalTime = 0;
       this.startTime = 0;
       this.recursionCounter = 0;
       this.parent = parent;
       this.child = null;
       this.sibling = null;
       
       reset();
   }
 
   public CProfileNode getSubNode(String name) {
       // Try to find this sub node
       CProfileNode child = this.child;
       while (child != null) {
           if (child.name == name) {
               return child;
           }
           child = child.sibling;
       }
 
       // We didn't find it, so add it
 
       CProfileNode node = new CProfileNode(name, this);
       node.sibling = this.child;
       this.child = node;
       return node;
   }
 
   public CProfileNode getParent() {
       return parent;
   }
 
   public CProfileNode getSibling() {
       return sibling;
   }
 
   public CProfileNode getChild() {
       return child;
   }
 
   public void cleanupMemory() {
       child = null;
       sibling = null;
   }
   
   public void reset() {
       totalCalls = 0;
       totalTime = 0.0f;
       BulletStats.gProfileClock.reset();
 
       if (child != null) {
           child.reset();
       }
       if (sibling != null) {
           sibling.reset();
       }
   }
   
   public void call() {
       totalCalls++;
       if (recursionCounter++ == 0) {
           startTime = BulletStats.profileGetTicks();
       }
   }
   
   public boolean Return() {
       if (--recursionCounter == 0 && totalCalls != 0) {
           long time = BulletStats.profileGetTicks();
           time -= startTime;
           totalTime += (float) time / BulletStats.profileGetTickRate();
       }
       return (recursionCounter == 0);
   }
 
   public String getName() {
       return name;
   }
   
   public int getTotalCalls() {
       return totalCalls;
   }
 
   public float getTotalTime() {
       return totalTime;
   }
   
}