Normand Briere
2019-09-17 54adfcbf93eb477bedeec45409f36cf7e102b790
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/**
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 */
 
package com.microcrowd.loader.java3d.max3ds.chunks;
 
import javax.media.j3d.Transform3D;
import javax.media.j3d.TransformGroup;
import javax.vecmath.Point3d;
import javax.vecmath.Vector3d;
import com.microcrowd.loader.java3d.max3ds.ChunkChopper;
/**
 * Loads percentage values from binary data representing them.
 */
public class CameraChunk extends Chunk
{
    /**
     * Reads the position and target vectors and subtracts them to get 
     * an axis of rotation. Translate a transform to position and rotate
     * on the axis of rotation to point at the target.   The angle 
     * between the z axis and the axis of rotation is the angle used to
     * rotate.  The translated and rotated vector is stored it the
     * chopper as a named object since camera chunks are named. 
     */
    public void loadData(ChunkChopper chopper) 
    {
        Vector3d yVector  = new Vector3d(0,1,0);
        Point3d position = new Point3d(chopper.getPoint());
        Point3d target   = new Point3d(chopper.getPoint());
        float    bank     = chopper.getFloat();
        float    lens     = chopper.getFloat();
 
        //This is the vector for the direction
        //of the camera. Represented as a line 
        //from target to position.  We'll use it
        //as an axis when we bank.
        //Vector3d cameraDirection = new Vector3d();
        //cameraDirection.sub(target,position);
        //AxisAngle4f bankAxisAngle = new AxisAngle4f(cameraDirection, bankAngle);
 
 
        Transform3D transform = new Transform3D();
        transform.lookAt(position, target, yVector);
        transform.invert();
        ((TransformGroup)chopper.getGroup()).setTransform(transform);
        chopper.addViewGroup(chopper.getGroup());
    }  
}