Normand Briere
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/*
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz>
 *
 * Bullet Continuous Collision Detection and Physics Library
 * Copyright (c) 2003-2008 Erwin Coumans  http://www.bulletphysics.com/
 *
 * This software is provided 'as-is', without any express or implied warranty.
 * In no event will the authors be held liable for any damages arising from
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 * 
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 * including commercial applications, and to alter it and redistribute it
 * freely, subject to the following restrictions:
 * 
 * 1. The origin of this software must not be misrepresented; you must not
 *    claim that you wrote the original software. If you use this software
 *    in a product, an acknowledgment in the product documentation would be
 *    appreciated but is not required.
 * 2. Altered source versions must be plainly marked as such, and must not be
 *    misrepresented as being the original software.
 * 3. This notice may not be removed or altered from any source distribution.
 */
 
/***************************************************************************************************
**
** Real-Time Hierarchical Profiling for Game Programming Gems 3
**
** by Greg Hjelstrom & Byon Garrabrant
**
***************************************************************************************************/
 
package com.bulletphysics.linearmath;
 
import com.bulletphysics.BulletStats;
 
/**
 * Manager for the profile system.
 * 
 * @author jezek2
 */
public class CProfileManager {
 
   private static CProfileNode root = new CProfileNode("Root", null);
   private static CProfileNode currentNode = root;
   private static int frameCounter = 0;
   private static long resetTime = 0;
 
   /**
    * @param name must be {@link String#intern interned} String (not needed for String literals)
    */
   public static void startProfile(String name) {
       if (name != currentNode.getName()) {
           currentNode = currentNode.getSubNode(name);
       }
 
       currentNode.call();
   }
   
   public static void stopProfile() {
       // Return will indicate whether we should back up to our parent (we may
       // be profiling a recursive function)
       if (currentNode.Return()) {
           currentNode = currentNode.getParent();
       }
   }
 
   public static void cleanupMemory() {
       root.cleanupMemory();
   }
 
   public static void reset() {
       root.reset();
       root.call();
       frameCounter = 0;
       resetTime = BulletStats.profileGetTicks();
   }
   
   public static void incrementFrameCounter() {
       frameCounter++;
   }
   
   public static int getFrameCountSinceReset() {
       return frameCounter;
   }
   
   public static float getTimeSinceReset() {
       long time = BulletStats.profileGetTicks();
       time -= resetTime;
       return (float) time / BulletStats.profileGetTickRate();
   }
 
   public static CProfileIterator getIterator() {
       return new CProfileIterator(root);
   }
   
   public static void releaseIterator(CProfileIterator iterator) {
       /*delete ( iterator);*/
   }
   
}