Normand Briere
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/**
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 */
package com.microcrowd.loader.java3d.max3ds.chunks;
 
import javax.media.j3d.SpotLight;
import javax.media.j3d.Transform3D;
import javax.media.j3d.TransformGroup;
import javax.vecmath.Point3d;
import javax.vecmath.Point3f;
import javax.vecmath.Vector3d;
import javax.vecmath.Vector3f;
import com.microcrowd.loader.java3d.max3ds.ChunkChopper;
import com.microcrowd.loader.java3d.max3ds.ChunkMap;
 
/**
 * SpotLights to be placed in a scene.
 *
 * All the default parameters other than 
 * position and direction are used and
 * not loaded from the 3ds file.
 */
public class SpotLightChunk extends Chunk
{
 
 
    /**
     * This is called by the chunk chopper before any of the chunk's 
     * subchunks  are loaded.  Any data loaded that may need to be 
     * used later by superchunks should be stored in
     * the chunk chopper via {@link ChunkChopper#popData}
     *
     * @param chopper the ChunkChopper that will have the light placed in it.  
     */
    public void loadData(ChunkChopper chopper)
    {
        Point3f target = chopper.getPoint();
        float beam = chopper.getFloat();
        float falloff = chopper.getFloat();
        SpotLight light = new SpotLight();
 
        Vector3f direction = new Vector3f(0,0,-1); 
 
        Vector3f position = (Vector3f)chopper.popData(ChunkMap.LIGHT);
        TransformGroup group = chopper.getGroup();
        Transform3D transform = new Transform3D();
        group.getTransform(transform);
        transform.lookAt(new Point3d(position), new Point3d(target), new Vector3d(0,1,0));
        transform.invert();
        transform.setTranslation(position);
        group.setTransform(transform);
 
        chopper.pushData(chopper.getID(), light);
        chopper.addLightNode(light);
    }
}