Normand Briere
2018-07-01 89c1ad67bc65d24ceadfa9e95f8c5515283f1e97
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
/*
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz>
 *
 * This source file is part of GIMPACT Library.
 *
 * For the latest info, see http://gimpact.sourceforge.net/
 *
 * Copyright (c) 2007 Francisco Leon Najera. C.C. 80087371.
 * email: projectileman@yahoo.com
 *
 * This software is provided 'as-is', without any express or implied warranty.
 * In no event will the authors be held liable for any damages arising from
 * the use of this software.
 * 
 * Permission is granted to anyone to use this software for any purpose, 
 * including commercial applications, and to alter it and redistribute it
 * freely, subject to the following restrictions:
 * 
 * 1. The origin of this software must not be misrepresented; you must not
 *    claim that you wrote the original software. If you use this software
 *    in a product, an acknowledgment in the product documentation would be
 *    appreciated but is not required.
 * 2. Altered source versions must be plainly marked as such, and must not be
 *    misrepresented as being the original software.
 * 3. This notice may not be removed or altered from any source distribution.
 */
 
package com.bulletphysics.extras.gimpact;
 
import com.bulletphysics.collision.broadphase.BroadphaseNativeType;
import com.bulletphysics.collision.dispatch.CollisionWorld.RayResultCallback;
import com.bulletphysics.collision.shapes.CollisionShape;
import com.bulletphysics.collision.shapes.ConcaveShape;
import com.bulletphysics.collision.shapes.TriangleCallback;
import com.bulletphysics.extras.gimpact.BoxCollision.AABB;
import com.bulletphysics.linearmath.Transform;
import cz.advel.stack.Stack;
import javax.vecmath.Vector3f;
 
/**
 * Base class for gimpact shapes.
 * 
 * @author jezek2
 */
public abstract class GImpactShapeInterface extends ConcaveShape {
 
    protected AABB localAABB = new AABB();
    protected boolean needs_update;
    protected final Vector3f localScaling = new Vector3f();
    GImpactBvh box_set = new GImpactBvh(); // optionally boxset
 
   public GImpactShapeInterface() {
       localAABB.invalidate();
       needs_update = true;
       localScaling.set(1f, 1f, 1f);
   }
 
   /**
    * Performs refit operation.<p>
    * Updates the entire Box set of this shape.<p>
    * 
    * postUpdate() must be called for attemps to calculating the box set, else this function
    * will does nothing.<p>
    * 
    * if m_needs_update == true, then it calls calcLocalAABB();
    */
   public void updateBound() {
       if (!needs_update) {
           return;
       }
       calcLocalAABB();
       needs_update = false;
   }
 
   /**
    * If the Bounding box is not updated, then this class attemps to calculate it.<p>
     * Calls updateBound() for update the box set.
     */
   @Override
   public void getAabb(Transform t, Vector3f aabbMin, Vector3f aabbMax) {
       AABB transformedbox = null; // NORMAND Stack.alloc(localAABB);
       transformedbox.appy_transform(t);
       aabbMin.set(transformedbox.min);
       aabbMax.set(transformedbox.max);
   }
 
   /**
    * Tells to this object that is needed to refit the box set.
    */
   public void postUpdate() {
       needs_update = true;
   }
   
   /**
    * Obtains the local box, which is the global calculated box of the total of subshapes.
    */
   public AABB getLocalBox(AABB out) {
       out.set(localAABB);
       return out;
   }
 
   @Override
   public BroadphaseNativeType getShapeType() {
       return BroadphaseNativeType.GIMPACT_SHAPE_PROXYTYPE;
   }
 
   /**
    * You must call updateBound() for update the box set.
    */
   @Override
   public void setLocalScaling(Vector3f scaling) {
       localScaling.set(scaling);
       postUpdate();
   }
 
   @Override
   public Vector3f getLocalScaling(Vector3f out) {
       out.set(localScaling);
       return out;
   }
 
   @Override
   public void setMargin(float margin) {
       collisionMargin = margin;
       int i = getNumChildShapes();
       while ((i--) != 0) {
           CollisionShape child = getChildShape(i);
           child.setMargin(margin);
       }
 
       needs_update = true;
   }
 
   /**
    * Base method for determinig which kind of GIMPACT shape we get.
    */
   abstract ShapeType getGImpactShapeType();
   
   GImpactBvh getBoxSet() {
       return box_set;
   }
 
   /**
    * Determines if this class has a hierarchy structure for sorting its primitives.
    */
   public boolean hasBoxSet() {
       if (box_set.getNodeCount() == 0) {
           return false;
       }
       return true;
   }
 
   /**
    * Obtains the primitive manager.
    */
   abstract PrimitiveManagerBase getPrimitiveManager();
 
   /**
    * Gets the number of children.
    */
   public abstract int getNumChildShapes();
 
   /**
    * If true, then its children must get transforms.
    */
   public abstract boolean childrenHasTransform();
 
   /**
    * Determines if this shape has triangles.
    */
   public abstract boolean needsRetrieveTriangles();
 
   /**
    * Determines if this shape has tetrahedrons.
    */
   public abstract boolean needsRetrieveTetrahedrons();
 
   public abstract void getBulletTriangle(int prim_index, TriangleShapeEx triangle);
 
   abstract void getBulletTetrahedron(int prim_index, TetrahedronShapeEx tetrahedron);
 
   /**
    * Call when reading child shapes.
    */
   public void lockChildShapes() {
   }
 
   public void unlockChildShapes() {
   }
   
   /**
    * If this trimesh.
    */
   void getPrimitiveTriangle(int index, PrimitiveTriangle triangle) {
       getPrimitiveManager().get_primitive_triangle(index, triangle);
   }
   
   /**
    * Use this function for perfofm refit in bounding boxes.
    */
   protected void calcLocalAABB() {
       lockChildShapes();
       if (box_set.getNodeCount() == 0) {
           box_set.buildSet();
       }
       else {
           box_set.update();
       }
       unlockChildShapes();
 
       box_set.getGlobalBox(localAABB);
   }
   
   /**
    * Retrieves the bound from a child.
    */
   public void getChildAabb(int child_index, Transform t, Vector3f aabbMin, Vector3f aabbMax) {
       AABB child_aabb = Stack.alloc(AABB.class);
       getPrimitiveManager().get_primitive_box(child_index, child_aabb);
       child_aabb.appy_transform(t);
       aabbMin.set(child_aabb.min);
       aabbMax.set(child_aabb.max);
   }
 
   /**
    * Gets the children.
    */
   public abstract CollisionShape getChildShape(int index);
   
   /**
    * Gets the children transform.
    */
   public abstract Transform getChildTransform(int index);
 
   /**
    * Sets the children transform.<p>
    * You must call updateBound() for update the box set.
    */
   public abstract void setChildTransform(int index, Transform transform);
 
   /**
    * Virtual method for ray collision.
    */
   public void rayTest(Vector3f rayFrom, Vector3f rayTo, RayResultCallback resultCallback) {
   }
   
   /**
    * Function for retrieve triangles. It gives the triangles in local space.
    */
   @Override
   public void processAllTriangles(TriangleCallback callback, Vector3f aabbMin, Vector3f aabbMax) {
   }
   
}