Normand Briere
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/*
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz>
 *
 * This source file is part of GIMPACT Library.
 *
 * For the latest info, see http://gimpact.sourceforge.net/
 *
 * Copyright (c) 2007 Francisco Leon Najera. C.C. 80087371.
 * email: projectileman@yahoo.com
 *
 * This software is provided 'as-is', without any express or implied warranty.
 * In no event will the authors be held liable for any damages arising from
 * the use of this software.
 * 
 * Permission is granted to anyone to use this software for any purpose, 
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 * 3. This notice may not be removed or altered from any source distribution.
 */
 
package com.bulletphysics.extras.gimpact;
 
import com.bulletphysics.collision.shapes.StaticPlaneShape;
import com.bulletphysics.linearmath.Transform;
import com.bulletphysics.linearmath.VectorUtil;
import cz.advel.stack.Stack;
import javax.vecmath.Vector3f;
import javax.vecmath.Vector4f;
 
/**
 *
 * @author jezek2
 */
class PlaneShape {
 
   public static void get_plane_equation(StaticPlaneShape shape, Vector4f equation) {
       Vector3f tmp = Stack.alloc(Vector3f.class);
       equation.set(shape.getPlaneNormal(tmp));
       equation.w = shape.getPlaneConstant();
   }
   
   public static void get_plane_equation_transformed(StaticPlaneShape shape, Transform trans, Vector4f equation) {
       get_plane_equation(shape, equation);
 
       Vector3f tmp = Stack.alloc(Vector3f.class);
 
       trans.basis.getRow(0, tmp);
       float x = VectorUtil.dot3(tmp, equation);
       trans.basis.getRow(1, tmp);
       float y = VectorUtil.dot3(tmp, equation);
       trans.basis.getRow(2, tmp);
       float z = VectorUtil.dot3(tmp, equation);
 
       float w = VectorUtil.dot3(trans.origin, equation) + equation.w;
 
       equation.set(x, y, z, w);
   }
   
}