/* 
 | 
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz> 
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 * 
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 * This source file is part of GIMPACT Library. 
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 * 
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 * For the latest info, see http://gimpact.sourceforge.net/ 
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 * 
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 * Copyright (c) 2007 Francisco Leon Najera. C.C. 80087371. 
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 * email: projectileman@yahoo.com 
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 * the use of this software. 
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 | 
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 | 
 */ 
 | 
  
 | 
package com.bulletphysics.extras.gimpact; 
 | 
  
 | 
import com.bulletphysics.collision.shapes.CollisionShape; 
 | 
import com.bulletphysics.collision.shapes.StridingMeshInterface; 
 | 
import com.bulletphysics.collision.shapes.TriangleCallback; 
 | 
import com.bulletphysics.extras.gimpact.BoxCollision.AABB; 
 | 
import com.bulletphysics.linearmath.Transform; 
 | 
import com.bulletphysics.util.IntArrayList; 
 | 
import cz.advel.stack.Stack; 
 | 
import javax.vecmath.Vector3f; 
 | 
  
 | 
/** 
 | 
 * This class manages a sub part of a mesh supplied by the StridingMeshInterface interface.<p> 
 | 
 *  
 | 
 * - Simply create this shape by passing the StridingMeshInterface to the constructor 
 | 
 *   GImpactMeshShapePart, then you must call updateBound() after creating the mesh<br> 
 | 
 * - When making operations with this shape, you must call <b>lock</b> before accessing 
 | 
 *   to the trimesh primitives, and then call <b>unlock</b><br> 
 | 
 * - You can handle deformable meshes with this shape, by calling postUpdate() every time 
 | 
 *   when changing the mesh vertices. 
 | 
 *  
 | 
 * @author jezek2 
 | 
 */ 
 | 
public class GImpactMeshShapePart extends GImpactShapeInterface { 
 | 
  
 | 
    TrimeshPrimitiveManager primitive_manager = new TrimeshPrimitiveManager(); 
 | 
     
 | 
    private final IntArrayList collided = new IntArrayList(); 
 | 
     
 | 
    public GImpactMeshShapePart() { 
 | 
        box_set.setPrimitiveManager(primitive_manager); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    public GImpactMeshShapePart(StridingMeshInterface meshInterface, int part) { 
 | 
        primitive_manager.meshInterface = meshInterface; 
 | 
        primitive_manager.part = part; 
 | 
        box_set.setPrimitiveManager(primitive_manager); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public boolean childrenHasTransform() { 
 | 
        return false; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public void lockChildShapes() { 
 | 
        TrimeshPrimitiveManager dummymanager = (TrimeshPrimitiveManager) box_set.getPrimitiveManager(); 
 | 
        dummymanager.lock(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public void unlockChildShapes() { 
 | 
        TrimeshPrimitiveManager dummymanager = (TrimeshPrimitiveManager) box_set.getPrimitiveManager(); 
 | 
        dummymanager.unlock(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public int getNumChildShapes() { 
 | 
        return primitive_manager.get_primitive_count(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public CollisionShape getChildShape(int index) { 
 | 
        assert (false); 
 | 
        return null; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public Transform getChildTransform(int index) { 
 | 
        assert (false); 
 | 
        return null; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public void setChildTransform(int index, Transform transform) { 
 | 
        assert (false); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    PrimitiveManagerBase getPrimitiveManager() { 
 | 
        return primitive_manager; 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    TrimeshPrimitiveManager getTrimeshPrimitiveManager() { 
 | 
        return primitive_manager; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public void calculateLocalInertia(float mass, Vector3f inertia) { 
 | 
        lockChildShapes(); 
 | 
         
 | 
        //#define CALC_EXACT_INERTIA 1 
 | 
        //#ifdef CALC_EXACT_INERTIA 
 | 
        inertia.set(0f, 0f, 0f); 
 | 
  
 | 
        int i = getVertexCount(); 
 | 
        float pointmass = mass / (float)i; 
 | 
  
 | 
        Vector3f pointintertia = Stack.alloc(Vector3f.class); 
 | 
  
 | 
        while ((i--) != 0) { 
 | 
            getVertex(i, pointintertia); 
 | 
            GImpactMassUtil.get_point_inertia(pointintertia, pointmass, pointintertia); 
 | 
            inertia.add(pointintertia); 
 | 
        } 
 | 
  
 | 
        //#else 
 | 
        // 
 | 
        //// Calc box inertia 
 | 
        // 
 | 
        //float lx= localAABB.max.x - localAABB.min.x; 
 | 
        //float ly= localAABB.max.y - localAABB.min.y; 
 | 
        //float lz= localAABB.max.z - localAABB.min.z; 
 | 
        //float x2 = lx*lx; 
 | 
        //float y2 = ly*ly; 
 | 
        //float z2 = lz*lz; 
 | 
        //float scaledmass = mass * 0.08333333f; 
 | 
        // 
 | 
        //inertia.set(y2+z2,x2+z2,x2+y2); 
 | 
        //inertia.scale(scaledmass); 
 | 
        // 
 | 
        //#endif 
 | 
        unlockChildShapes(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public String getName() { 
 | 
        return "GImpactMeshShapePart"; 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    @Override 
 | 
    ShapeType getGImpactShapeType() { 
 | 
        return ShapeType.TRIMESH_SHAPE_PART; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public boolean needsRetrieveTriangles() { 
 | 
        return true; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public boolean needsRetrieveTetrahedrons() { 
 | 
        return false; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public void getBulletTriangle(int prim_index, TriangleShapeEx triangle) { 
 | 
        primitive_manager.get_bullet_triangle(prim_index, triangle); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    void getBulletTetrahedron( int prim_index, TetrahedronShapeEx tetrahedron) { 
 | 
        assert (false); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    public int getVertexCount() { 
 | 
        return primitive_manager.get_vertex_count(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    public void getVertex(int vertex_index, Vector3f vertex) { 
 | 
        primitive_manager.get_vertex(vertex_index, vertex); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public void setMargin(float margin) { 
 | 
        primitive_manager.margin = margin; 
 | 
        postUpdate(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public float getMargin() { 
 | 
        return primitive_manager.margin; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public void setLocalScaling(Vector3f scaling) { 
 | 
        primitive_manager.scale.set(scaling); 
 | 
        postUpdate(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public Vector3f getLocalScaling(Vector3f out) { 
 | 
        out.set(primitive_manager.scale); 
 | 
        return out; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    public int getPart() { 
 | 
        return primitive_manager.part; 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    @Override 
 | 
    public void processAllTriangles(TriangleCallback callback, Vector3f aabbMin, Vector3f aabbMax) { 
 | 
        lockChildShapes(); 
 | 
        AABB box = Stack.alloc(AABB.class); 
 | 
        box.min.set(aabbMin); 
 | 
        box.max.set(aabbMax); 
 | 
  
 | 
        collided.clear(); 
 | 
        box_set.boxQuery(box, collided); 
 | 
  
 | 
        if (collided.size() == 0) { 
 | 
            unlockChildShapes(); 
 | 
            return; 
 | 
        } 
 | 
  
 | 
        int part = getPart(); 
 | 
        PrimitiveTriangle triangle = Stack.alloc(PrimitiveTriangle.class); 
 | 
        int i = collided.size(); 
 | 
        while ((i--) != 0) { 
 | 
            getPrimitiveTriangle(collided.get(i), triangle); 
 | 
            callback.processTriangle(triangle.vertices, part, collided.get(i)); 
 | 
        } 
 | 
        unlockChildShapes(); 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
} 
 |