/* 
 | 
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz> 
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 * 
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 * This source file is part of GIMPACT Library. 
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 * 
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 * For the latest info, see http://gimpact.sourceforge.net/ 
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 * Copyright (c) 2007 Francisco Leon Najera. C.C. 80087371. 
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 * email: projectileman@yahoo.com 
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 * the use of this software. 
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 | 
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 | 
 */ 
 | 
  
 | 
package com.bulletphysics.extras.gimpact; 
 | 
  
 | 
import com.bulletphysics.linearmath.Transform; 
 | 
import com.bulletphysics.util.ObjectArrayList; 
 | 
import cz.advel.stack.Stack; 
 | 
import javax.vecmath.Vector3f; 
 | 
import javax.vecmath.Vector4f; 
 | 
  
 | 
/** 
 | 
 * 
 | 
 * @author jezek2 
 | 
 */ 
 | 
public class PrimitiveTriangle { 
 | 
  
 | 
    private final ObjectArrayList<Vector3f> tmpVecList1 = new ObjectArrayList<Vector3f>(TriangleContact.MAX_TRI_CLIPPING); 
 | 
    private final ObjectArrayList<Vector3f> tmpVecList2 = new ObjectArrayList<Vector3f>(TriangleContact.MAX_TRI_CLIPPING); 
 | 
    private final ObjectArrayList<Vector3f> tmpVecList3 = new ObjectArrayList<Vector3f>(TriangleContact.MAX_TRI_CLIPPING); 
 | 
     
 | 
    { 
 | 
        for (int i=0; i<TriangleContact.MAX_TRI_CLIPPING; i++) { 
 | 
            tmpVecList1.add(new Vector3f()); 
 | 
            tmpVecList2.add(new Vector3f()); 
 | 
            tmpVecList3.add(new Vector3f()); 
 | 
        } 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    public final Vector3f[] vertices = new Vector3f[3]; 
 | 
    public final Vector4f plane = new Vector4f(); 
 | 
    public float margin = 0.01f; 
 | 
  
 | 
    public PrimitiveTriangle() { 
 | 
        for (int i=0; i<vertices.length; i++) { 
 | 
            vertices[i] = new Vector3f(); 
 | 
        } 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    public void set(PrimitiveTriangle tri) { 
 | 
        throw new UnsupportedOperationException(); 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    public void buildTriPlane() { 
 | 
        Vector3f tmp1 = Stack.alloc(Vector3f.class); 
 | 
        Vector3f tmp2 = Stack.alloc(Vector3f.class); 
 | 
  
 | 
        Vector3f normal = Stack.alloc(Vector3f.class); 
 | 
        tmp1.sub(vertices[1], vertices[0]); 
 | 
        tmp2.sub(vertices[2], vertices[0]); 
 | 
        normal.cross(tmp1, tmp2); 
 | 
        normal.normalize(); 
 | 
  
 | 
        plane.set(normal.x, normal.y, normal.z, vertices[0].dot(normal)); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    /** 
 | 
     * Test if triangles could collide. 
 | 
     */ 
 | 
    public boolean overlap_test_conservative(PrimitiveTriangle other) { 
 | 
        float total_margin = margin + other.margin; 
 | 
        // classify points on other triangle 
 | 
        float dis0 = ClipPolygon.distance_point_plane(plane, other.vertices[0]) - total_margin; 
 | 
  
 | 
        float dis1 = ClipPolygon.distance_point_plane(plane, other.vertices[1]) - total_margin; 
 | 
  
 | 
        float dis2 = ClipPolygon.distance_point_plane(plane, other.vertices[2]) - total_margin; 
 | 
  
 | 
        if (dis0 > 0.0f && dis1 > 0.0f && dis2 > 0.0f) { 
 | 
            return false; // classify points on this triangle 
 | 
        } 
 | 
         
 | 
        dis0 = ClipPolygon.distance_point_plane(other.plane, vertices[0]) - total_margin; 
 | 
  
 | 
        dis1 = ClipPolygon.distance_point_plane(other.plane, vertices[1]) - total_margin; 
 | 
  
 | 
        dis2 = ClipPolygon.distance_point_plane(other.plane, vertices[2]) - total_margin; 
 | 
  
 | 
        if (dis0 > 0.0f && dis1 > 0.0f && dis2 > 0.0f) { 
 | 
            return false; 
 | 
        } 
 | 
        return true; 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    /** 
 | 
     * Calcs the plane which is paralele to the edge and perpendicular to the triangle plane. 
 | 
     * This triangle must have its plane calculated. 
 | 
     */ 
 | 
    public void get_edge_plane(int edge_index, Vector4f plane) { 
 | 
        Vector3f e0 = vertices[edge_index]; 
 | 
        Vector3f e1 = vertices[(edge_index + 1) % 3]; 
 | 
  
 | 
        Vector3f tmp = Stack.alloc(Vector3f.class); 
 | 
        tmp.set(this.plane.x, this.plane.y, this.plane.z); 
 | 
  
 | 
        GeometryOperations.edge_plane(e0, e1, tmp, plane); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    public void applyTransform(Transform t) { 
 | 
        t.transform(vertices[0]); 
 | 
        t.transform(vertices[1]); 
 | 
        t.transform(vertices[2]); 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    /** 
 | 
     * Clips the triangle against this. 
 | 
     *  
 | 
     * @param clipped_points must have MAX_TRI_CLIPPING size, and this triangle must have its plane calculated. 
 | 
     * @return the number of clipped points 
 | 
     */ 
 | 
    public int clip_triangle(PrimitiveTriangle other, ObjectArrayList<Vector3f> clipped_points) { 
 | 
        // edge 0 
 | 
        ObjectArrayList<Vector3f> temp_points = tmpVecList1; 
 | 
  
 | 
        Vector4f edgeplane = Stack.alloc(Vector4f.class); 
 | 
  
 | 
        get_edge_plane(0, edgeplane); 
 | 
  
 | 
        int clipped_count = ClipPolygon.plane_clip_triangle(edgeplane, other.vertices[0], other.vertices[1], other.vertices[2], temp_points); 
 | 
  
 | 
        if (clipped_count == 0) { 
 | 
            return 0; 
 | 
        } 
 | 
        ObjectArrayList<Vector3f> temp_points1 = tmpVecList2; 
 | 
  
 | 
        // edge 1 
 | 
        get_edge_plane(1, edgeplane); 
 | 
  
 | 
        clipped_count = ClipPolygon.plane_clip_polygon(edgeplane, temp_points, clipped_count, temp_points1); 
 | 
  
 | 
        if (clipped_count == 0) { 
 | 
            return 0; // edge 2 
 | 
        } 
 | 
        get_edge_plane(2, edgeplane); 
 | 
  
 | 
        clipped_count = ClipPolygon.plane_clip_polygon(edgeplane, temp_points1, clipped_count, clipped_points); 
 | 
  
 | 
        return clipped_count; 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    /** 
 | 
     * Find collision using the clipping method. 
 | 
     * This triangle and other must have their triangles calculated. 
 | 
     */ 
 | 
    public boolean find_triangle_collision_clip_method(PrimitiveTriangle other, TriangleContact contacts) { 
 | 
        float margin = this.margin + other.margin; 
 | 
  
 | 
        ObjectArrayList<Vector3f> clipped_points = tmpVecList3; 
 | 
  
 | 
        int clipped_count; 
 | 
        //create planes 
 | 
        // plane v vs U points 
 | 
  
 | 
        TriangleContact contacts1 = Stack.alloc(TriangleContact.class); 
 | 
  
 | 
        contacts1.separating_normal.set(plane); 
 | 
  
 | 
        clipped_count = clip_triangle(other, clipped_points); 
 | 
  
 | 
        if (clipped_count == 0) { 
 | 
            return false; // Reject 
 | 
        } 
 | 
  
 | 
        // find most deep interval face1 
 | 
        contacts1.merge_points(contacts1.separating_normal, margin, clipped_points, clipped_count); 
 | 
        if (contacts1.point_count == 0) { 
 | 
            return false; // too far 
 | 
        // Normal pointing to this triangle 
 | 
        } 
 | 
        contacts1.separating_normal.x *= -1.f; 
 | 
        contacts1.separating_normal.y *= -1.f; 
 | 
        contacts1.separating_normal.z *= -1.f; 
 | 
  
 | 
        // Clip tri1 by tri2 edges 
 | 
        TriangleContact contacts2 = Stack.alloc(TriangleContact.class); 
 | 
        contacts2.separating_normal.set(other.plane); 
 | 
  
 | 
        clipped_count = other.clip_triangle(this, clipped_points); 
 | 
  
 | 
        if (clipped_count == 0) { 
 | 
            return false; // Reject 
 | 
        } 
 | 
  
 | 
        // find most deep interval face1 
 | 
        contacts2.merge_points(contacts2.separating_normal, margin, clipped_points, clipped_count); 
 | 
        if (contacts2.point_count == 0) { 
 | 
            return false; // too far 
 | 
  
 | 
        // check most dir for contacts 
 | 
        } 
 | 
        if (contacts2.penetration_depth < contacts1.penetration_depth) { 
 | 
            contacts.copy_from(contacts2); 
 | 
        } 
 | 
        else { 
 | 
            contacts.copy_from(contacts1); 
 | 
        } 
 | 
        return true; 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
} 
 |