/* 
 | 
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz> 
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 * 
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 * Bullet Continuous Collision Detection and Physics Library 
 | 
 * Copyright (c) 2003-2008 Erwin Coumans  http://www.bulletphysics.com/ 
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 * 
 | 
 * This software is provided 'as-is', without any express or implied warranty. 
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 * In no event will the authors be held liable for any damages arising from 
 | 
 * the use of this software. 
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 *  
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 * including commercial applications, and to alter it and redistribute it 
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 | 
 *    misrepresented as being the original software. 
 | 
 * 3. This notice may not be removed or altered from any source distribution. 
 | 
 */ 
 | 
  
 | 
/*************************************************************************************************** 
 | 
** 
 | 
** Real-Time Hierarchical Profiling for Game Programming Gems 3 
 | 
** 
 | 
** by Greg Hjelstrom & Byon Garrabrant 
 | 
** 
 | 
***************************************************************************************************/ 
 | 
  
 | 
package com.bulletphysics.linearmath; 
 | 
  
 | 
import com.bulletphysics.BulletStats; 
 | 
  
 | 
/** 
 | 
 * Manager for the profile system. 
 | 
 *  
 | 
 * @author jezek2 
 | 
 */ 
 | 
public class CProfileManager { 
 | 
  
 | 
    private static CProfileNode root = new CProfileNode("Root", null); 
 | 
    private static CProfileNode currentNode = root; 
 | 
    private static int frameCounter = 0; 
 | 
    private static long resetTime = 0; 
 | 
  
 | 
    /** 
 | 
     * @param name must be {@link String#intern interned} String (not needed for String literals) 
 | 
     */ 
 | 
    public static void startProfile(String name) { 
 | 
        if (name != currentNode.getName()) { 
 | 
            currentNode = currentNode.getSubNode(name); 
 | 
        } 
 | 
  
 | 
        currentNode.call(); 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    public static void stopProfile() { 
 | 
        // Return will indicate whether we should back up to our parent (we may 
 | 
        // be profiling a recursive function) 
 | 
        if (currentNode.Return()) { 
 | 
            currentNode = currentNode.getParent(); 
 | 
        } 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    public static void cleanupMemory() { 
 | 
        root.cleanupMemory(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    public static void reset() { 
 | 
        root.reset(); 
 | 
        root.call(); 
 | 
        frameCounter = 0; 
 | 
        resetTime = BulletStats.profileGetTicks(); 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    public static void incrementFrameCounter() { 
 | 
        frameCounter++; 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    public static int getFrameCountSinceReset() { 
 | 
        return frameCounter; 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    public static float getTimeSinceReset() { 
 | 
        long time = BulletStats.profileGetTicks(); 
 | 
        time -= resetTime; 
 | 
        return (float) time / BulletStats.profileGetTickRate(); 
 | 
    } 
 | 
  
 | 
    public static CProfileIterator getIterator() { 
 | 
        return new CProfileIterator(root); 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
    public static void releaseIterator(CProfileIterator iterator) { 
 | 
        /*delete ( iterator);*/ 
 | 
    } 
 | 
     
 | 
} 
 |