Normand Briere
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/*
 * Java port of Bullet (c) 2008 Martin Dvorak <jezek2@advel.cz>
 *
 * This source file is part of GIMPACT Library.
 *
 * For the latest info, see http://gimpact.sourceforge.net/
 *
 * Copyright (c) 2007 Francisco Leon Najera. C.C. 80087371.
 * email: projectileman@yahoo.com
 *
 * This software is provided 'as-is', without any express or implied warranty.
 * In no event will the authors be held liable for any damages arising from
 * the use of this software.
 * 
 * Permission is granted to anyone to use this software for any purpose, 
 * including commercial applications, and to alter it and redistribute it
 * freely, subject to the following restrictions:
 * 
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 */
 
package com.bulletphysics.extras.gimpact;
 
import com.bulletphysics.extras.gimpact.BoxCollision.AABB;
import javax.vecmath.Vector3f;
 
/**
 *
 * @author jezek2
 */
class BvhDataArray {
 
   private int size = 0;
   
   float[] bound = new float[0];
   int[] data = new int[0];
 
   public int size() {
       return size;
   }
 
   public void resize(int newSize) {
       float[] newBound = new float[newSize*6];
       int[] newData = new int[newSize];
       
       System.arraycopy(bound, 0, newBound, 0, size*6);
       System.arraycopy(data, 0, newData, 0, size);
       
       bound = newBound;
       data = newData;
       
       size = newSize;
   }
   
   public void swap(int idx1, int idx2) {
       int pos1 = idx1*6;
       int pos2 = idx2*6;
       
       float b0 = bound[pos1+0];
       float b1 = bound[pos1+1];
       float b2 = bound[pos1+2];
       float b3 = bound[pos1+3];
       float b4 = bound[pos1+4];
       float b5 = bound[pos1+5];
       int d = data[idx1];
       
       bound[pos1+0] = bound[pos2+0];
       bound[pos1+1] = bound[pos2+1];
       bound[pos1+2] = bound[pos2+2];
       bound[pos1+3] = bound[pos2+3];
       bound[pos1+4] = bound[pos2+4];
       bound[pos1+5] = bound[pos2+5];
       data[idx1] = data[idx2];
 
       bound[pos2+0] = b0;
       bound[pos2+1] = b1;
       bound[pos2+2] = b2;
       bound[pos2+3] = b3;
       bound[pos2+4] = b4;
       bound[pos2+5] = b5;
       data[idx2] = d;
   }
   
   public AABB getBound(int idx, AABB out) {
       int pos = idx*6;
       out.min.set(bound[pos+0], bound[pos+1], bound[pos+2]);
       out.max.set(bound[pos+3], bound[pos+4], bound[pos+5]);
       return out;
   }
 
   public Vector3f getBoundMin(int idx, Vector3f out) {
       int pos = idx*6;
       out.set(bound[pos+0], bound[pos+1], bound[pos+2]);
       return out;
   }
 
   public Vector3f getBoundMax(int idx, Vector3f out) {
       int pos = idx*6;
       out.set(bound[pos+3], bound[pos+4], bound[pos+5]);
       return out;
   }
   
   public void setBound(int idx, AABB aabb) {
       int pos = idx*6;
       bound[pos+0] = aabb.min.x;
       bound[pos+1] = aabb.min.y;
       bound[pos+2] = aabb.min.z;
       bound[pos+3] = aabb.max.x;
       bound[pos+4] = aabb.max.y;
       bound[pos+5] = aabb.max.z;
   }
   
   public int getData(int idx) {
       return data[idx];
   }
   
   public void setData(int idx, int value) {
       data[idx] = value;
   }
   
}